Monday 28 May 2012

Jadual Home Learning kami.


Assalamualaikum wbt. dan salam sejahtera. 

Apa khabarsahabat semua? Maafkan saya kerana lama sangat biarkan blog 10jarikecil ini bersawang. tidak tahu apa yang dikalutkan.

Namun, kali ini saya ingin kongsikan tentang Jadual Home Learning kami. Ada sahabat yang bertanyakan, suka untuk saya sama-sama share di sini. 



Mornin
Afternoon
Evening
Monday
language
Creative
Islam
Tuesday
Problem solving
physical
language
Wednesday
Knowledge of the world
Personal/social
Shopping/outdoor/playdate
Thursday
creative
islam
Problem solving
Friday
islam
Knowledge of the world
language
Saturday
Personal/social
language
Physical/ family time
Sunday
islam
Family time
Family time

Jadual yang saya cuba susunkan tidak terlalu padat. kualiti lebih baik dari kuantiti bukan?



Berikut merupakan pecahan kepada setiap slot: Semoga semua boleh nampak. Ini size terbesar boleh buat. =) dari mind map di bawah, saya berusaha mempelbagaikan aktiviti merangkumi semua pecahan tersebut.














 Untuk setiap aktiviti, saya akan update dari semasa kesemasa di blog ini. selalulah singgah dan kejutkan saya ni yang asyik terlalai dan terlambat update blog.










Rujukan utama: The Muslim Parents Guide to the early years (umm safiyyah bint Najmaddin)---> buku ini saya sangat rekemen untuk semua parents.penulisan agak santai tetapi detail untuk permulaan kepada homelearning. Jika ada sahabat yang mahukan buku ini, saya boleh dapatkan insyaALLAH.



Semoga bermanfaat. Please do print or copy as you like. It would be my pleasure, jika linkkan kepada kami supaya we can together spread the words. Doakan kami berjaya di dunia dan di akhirat insyaALLAH. =)


No comments:

Post a Comment