Sunday 2 December 2012

Tutorial DIY Monyet.

Assalamualaikum dan salam sejahtera
Apa khabar semua ye? kami sihat-sihat selalu. lama juga blog ini bersawang. Rasa cepat sangat boleh update dengan facebook page. Tapi tak puas. tak boleh tulis panjang-panjang.

Jadi seperti tajuk, saya ingin kongsikan tutorial membuat 'sock monkey'. banyak boleh dapat di internet. saya juga melihat cara-caranya di internet.

 Asal- asalnya saya teringin nak belikan hadiah Muslim Doll sempena Birthday Hana yang ke 2. Ada sejenis Muslim doll jual di sini harganya £25!! Terasa mahaiiiii...Maka maknye pon mencari cara nak Buat soft doll ni.. Namun pelik memang pelik, dari doll yang pakai tudung, jadi monyet!! macam mana??


Salam hari lahir buat anakanda Asmaa Hana bt Syahrul Nazrim. Semoga terus menjadi anak yang solehah, bahagia , berjaya di dunia dan di akhirat

Dollnya saya dah order dari sahabat saya dari Malaysia. Alhamdulillah. mungkin satu hari yang bertuah nanti insyaALLAH saya akan sambung buat doll. For now, monyet je yang saya ada. =D. Semoga 'Picture Tutorial' ini membantu ye.















Happy Sewing,

Warmest salam,
lani


No comments:

Post a Comment